Content marketing ali vsebinski marketing v središče vsakega oglaševanja postavlja koristno in uporabno vsebino. A tradicionalne oglaševalske metode postajajo iz minute v minuto manj učinkovite. Različna podjetja nas kar naprej zasipavajo s ponudbami in informacijami, s katerimi nas želijo pripraviti do tega, da od njih kaj kupimo. A pogosto njihova sporočila niso ne zelo pomembna ne koristna – če gremo še dlje, mnoga le smetijo elektronske predale, družbena omrežja in medije.
In tu nastopi Content marketing, ki vstopa v oglaševalski svet skozi velika vrata. Za tem imenom se skriva strateški marketinški pristop, ki ustvarja in širi koristne, pomembne in skladne vsebine, s katerimi želi neko podjetje privabiti ali ohraniti svojo ciljno skupino – in njene posameznike prepričati, da izvedejo čim več nakupov, kar podjetju prinaša dobiček. Od tradicionalnega oglaševanja se torej vsebinski marketing loči po tem, da potencialnih strank ne zasipa le s pozivi k nakupu določenega izdelka ali storitve, ampak skuša na jasen in zanimiv način prenesti sporočilo strankam prek pravih spletnih kanalov in na različne načine.
Raziskave kažejo, da content marketing že nekaj časa uporablja velika večina globalih podjetij, osvojila pa so ga tudi srednja in majhna podjetja in spletne trgovine, ki jih vodita le posameznik ali dva. Zakaj? Preprosto – ker ta pristop deluje. To trditev lahko podkrepimo s tremi prednostmi tovrstnega oglaševanja – rast prodaje, znižanje stroškov ter boljši in zvestejši kupci.
Zakaj vsebinski marketing predstavlja sedanjost in prihodnost oglaševanja? Zato, ker kakovostne vsebine pripelje do potencialnih kupcev na različne načine:
Ustvarjanje prave strategije
Večina podjetij in organizacij nima zapisane strategije vsebinskega marketinga, kar je velika škoda. Tista podjetja, ki tak dokument imajo in ga redno obnavljajo, bodo sodeč po raziskavah uspešnejša. Še vedno so mnoga podjetja preveč osredotočena na oglaševalske kampanje in govorjenje o svojih izdelkih, namesto da bi skušala pri tem najti dodatno vrednost. A to se spreminja. Pred petimi leti so podjetja 80 odstotkov sredstev porabila za ustvarjanje vsebin, 20 odstotkov pa za njihovo promocijo. Danes se je to razmerje obrnilo.
Odlična vsebina je nujna, a če ne zgradite strategije, s katero boste to vsebino »dostavili« do (potencialnih) strank, niste naredili ničesar. Pri tem je na mestu tudi opozorilo: veliko je namreč primerov, ko so dobro zastavljene kampanje vsebinskega marketinga umrle zaradi neprimernega delovnega procesa in najemanja neustreznih ljudi, zato ne zanemarite tega dejavnika.
Veliko je odvisno tudi od povezav marketinškega in prodajnega oddelka. V večini podjetij je še vedno najpomembnejši prodajni oddelek, zato je treba prodajnike vključiti v svet vsebinskega marketinga. Če bo vodstvo podjetja zavzeto in dovzetno za spremembe v oglaševanju, bo tudi na proces potekal hitreje in lažje.
Content marketing na spletni strani
Spletna stran je pogosto prvi stik potencialne stranke s podjetjem, zato mora vsebina obiskovalcu jasno predstaviti vse prednosti vašega podjetja. Vsebina mora torej stranko pritegniti in popeljati do nakupa; da bi se to zgodilo, pa je treba pripraviti strategijo uporabe ključnih besed in glavnih ciljev.
Kljub sodobnemu času, v katerem živimo, je namreč pisana beseda še vedno pomembna. Strokovnjaki za trženje so osredotočeni na družbene medije in videoposnetke, a razumeti je treba, da naša komunikacija še vedno poteka večinoma pisno. Roko na srce pa je večina tržnikov v pisanju slabih, zato priporočamo okrepitve z najemanjem piscev vsebin ali izobraževanja za izboljšanje pismenosti v digitalnem svetu.
Nič čudnega torej, da so v ta namen nekatera podjetja postala prave medijske organizacije. Znano je, da je bilo eno izmed prvih podjetij, ki je uradno znotraj svoje strukture ustanovilo medijsko hišo, Red Bull Media House, sledila pa so mu mnoga druga.
Vsebine na družbenih omrežjih (npr. Instagram, Facebook, Snapchat)
Če na družbenih omrežjih objavljate kakovostne vsebine, lahko na ta način pridobite nove stranke in razvijete bazo zvestih strank – vse to pa dosežete cenovno zelo učinkovito, z zelo nizkimi stroški. Ena takšnih aplikacij je Snapchat, ki je po številu ogledov videoposnetkov že prehitel Facebook, zato mu je treba dati pozornost, ki si jo zasluži. A Facebook in Instagram kljub temu ostajata osnovi, na katerih je treba graditi strategijo vsebinskega marketinga.
Pri tem ne gre zanemariti dejstva, da je treba vsebino prilagoditi tudi pogledu na mobilnih napravah, torej telefonih, brez katerih si ne predstavljamo več življenja. Če tega ne storite, boste imeli resne težave.
Content marketing – Videovsebine (na primer YouTube) in slikovno gradivo
Jasno je, kako pomembna in učinkovita je strategija uporabe videa in vizualnega pripovedovanja zgodb, saj so videovsebine najbolj priljubljen del svetovnega spleta. Zato izkoristite vse prednosti spletnega kanala YouTube in prek videoposnetkov, objavljenih na njem, podajte svojim strankam pomembne informacije.
Objave influencerjev (vplivnežev) in znanih blogerjev
Takšno oglaševanje je vedno imelo potencial, v zadnjem času pa se je močno razmahnilo. Zdi se, da ima že vsako podjetje neke vrste vsebino in strategijo vplivanja, le redke organizacije pa uresničujejo pravo, smiselno strategijo. Blogerji so namreč postali eni izmed ključnih virov informacij, s tem pa postavljajo temelje za odločitev o nakupu. Naj delajo za vas.
Objave in komentarji na spletnih forumih in nišnih spletnih straneh
Z dobro napisano vsebino povzročite, da jo bodo potencialne stranke delile naprej svojim prijateljem, sodelavcem in sorodnikom, ali pa bodo takšne vsebine, pa naj gre za izdelek ali storitev, zbrale veliko komentarjev. Praktično za vsak izdelek ali storitev obstaja tudi nekaj na videz neodvisnih spletnih strani ali forumov, kjer potencialne stranke iščejo dodatne informacije. Poskrbite, da se bo o vas in vaši dejavnosti govorilo pozitivno in v velikem obsegu, s tem pa boste širili prepoznavnost. Ne pozabite niti na objave na nišnih spletnih straneh v vaši panogi.
Zaupajte Content marketing strokovnjakom -> PREBERI VEČ