Z uporabo »heatmap« do učinkovitejše spletne strani in boljše prodaje

Ali zares veste kaj zanima uporabnike vaše strani?

Če ste lastnik spletne trgovine, verjetno že uporabljate več načinov za pospeševanje prodaje in spreminjanje obiskovalcev strani v stranke. Za izboljšanje rezultatov prodaje pa je tu še en način, ki ga do zdaj morda še niste uporabili – prikaz polj intenzivnosti (bolj uveljavljen je angleški izraz “heatmap”, zato ga bomo uporabljali tudi mi).

heatmap-kvaloja

To so vizualne predstavitve obnašanja uporabnikov spletne strani, ki odpirajo vrata v njihovo razmišljanje. Z uporabo te strategije tako lahko ugotovite, kaj vaše stranke razmišljajo, kako se odzivajo na vašo spletno stran in kaj od vaše strani pričakujejo oziroma potrebujejo.

Heatmap je tako ena izmed stvari, ki pomaga pri večanju prihodkov, pretvorbi obiskovalcev spletne strani v kupce in izboljšanju spletne izkušnje na sploh.

Kaj je »Heatmap«?

Obstaja veliko različnih tipov “heatmapov”, a rdeča nit vseh je enaka. »Heatmap« prikazuje interakcijo uporabnikov določene spletne strani z različnimi stopnjami intenzivnosti – vsebina, na katero obiskovalci pogosteje in intenzivneje klikajo, je označena s toplejšimi barvami, običajno z rdečo, rumeno ali belo, tista, na katero klikajo manj, pa s hladnejšimi, kot sta modra ali zelena. Tak prikaz obiskanosti lastnikom in razvijalcem spletne strani omogoča vpogled v to, kako uporabnik razmišlja, ko klika po določenih vsebinah.

Sveti gral vseh “heatmap” je programska oprema, ki sledi gibanju oči spletnega uporabnika. S pomočjo takšnega softverja se razkrije, kam na določeni strani ljudje najpogosteje gledajo, kaj spodbuja njihovo pozornost in katere vsebine jih najbolj zanimajo. Da bi lahko spremljali gibanje oči, znanstveniki uporabljajo posebno opremo, na primer posebna očala, a te možnosti lastniki spletnih trgovin nimajo, zato uporabljajo drugi najboljši podatek – potrošnikovo interakcijo. Spletne trgovine seveda ne sledijo dejanskemu gibanju oči uporabnika, spremljajo pa, kaj uporabniki na strani najhitreje opazijo, kje se zadržujejo najdlje časa in na kaj največkrat kliknejo.

Eden najpreprostejših “heatmapov” je zemljevid pomikanja (»skrolanja«), ki kaže, katere vsebine na spletni strani so najbolj obiskane glede na t. i. “skrolanje” po omenjeni strani. Toplejše barve pomenijo, da so se uporabniku te vsebine najpogosteje pokazale na ekranu. Ta zemljevid sicer ne nudi natančnih informacij o tem, katera območja spletne strani uporabnika najbolj zanimajo, pomagajo pa razkriti, katera vsebina uporabnika spodbudi, da se še premika po strani ali da se vrne na vrh strani. Tak “heatmap” tudi razkriva, koliko vsebin povprečen uporabnik sploh vidi in zazna.

 

Druga vrsta “heatmapov” je zemljevid klikanja, ki kaže območja, na katera obiskovalci najpogosteje klikajo. Spet – bolj kot je neko območje obarvano v toplejše barve, več klikov imajo te vsebine. Ta zemljevid pove, katere vsebine so med obiskovalci strani najbolj priljubljen,pa tudi, kateri deli na strani pri uporabnikih vzbujajo t. i. besne klike, katerih povod so jeza ali nezadovoljstvo. O tem več malo kasneje.

 

Tretja vrsta “heatmapov” pa je zemljevid zadrževanja, ki z različnimi barvami kaže na to, na katere dele zaslona so uporabniki največkrat premaknili miško. Logika tega zemljevida se skriva v tem, da gibanje oči pogosto sledi gibanju kurzorja na ekranu. A ta način je mogoč le na računalnikih, ne pa tudi na tablicah ali pametnih telefonih, ki seveda ne uporabljajo miške.

vrste-heatmap-kvaloja

Kako s pomočjo »heatmapa« odpraviti težave spletne strani?

»Heatmapi« se lahko za določeno spletno stran izdelajo tako, da prikazujejo trenutni obisk uporabnikov. S tem lastniki spletne strani izvejo veliko ključnih informacij o svoji spletni strani, to, na katerih delih strani se uporabniki zmedejo ali izgubijo, kje izgubljajo prihodke pa tudi napake v dizajnu strani, ki so jih do zdaj spregledali. V tem se skriva tudi čar »heatmapov« – kažejo resnično interakcijo uporabnikov, ne pa, kaj vi mislite, da uporabniki klikajo na vaši spletni strani.

heatmap-zmogljivost-kvaloja

Popravite nejasnosti na strani

Eden najboljših načinov uporabe »heatmap« je iskanje napak ali nejasnih stvari v oblikovni podobi vaše strani. Te napake močno vplivajo na to, da se manj obiskovalcev strani spremeni v vaše stranke. Če uporabljate zemljevid klikanja, lahko vidite, da nekateri obiskovalci klikajo na območja na strani, ki v resnici niso povezave, na primer na gumb »prenos«, ki pa sploh ni aktiven. Težavo rešite tako, da ta gumb premaknete na drugo mesto ali spremenite besedilo ob njem, da ga bodo uporabniki lažje našli.

Zmanjšati si želite tudi število t. i. »besnih klikov«, ko uporabniki klikajo iz jeze, kadar se jim določena vsebina ne prikaže dovolj hitro ali se jim sploh ne prikaže. Včasih je dovolj le sprememba besedila, na primer iz »Ogrevamo naše naprave«, ki  spodbudi veliko t. i. besnih klikov, v običajno sporočilo »Hvala. V naslednjem trenutku boste preusmerjeni na drugo spletno stran«. To sporočilo uporabniku pojasni, da bo moral nekaj časa počakati, da se stran naloži, zato v njemu ne vzbudi jeze, s tem pa prispeva tudi k boljši uporabniški izkušnji.

Upoštevajte značilnosti svojih uporabnikov

Nejasna uporabniška izkušnja je lahko velika težava, še posebej če želite na svojo stran privabiti zrelejšo populacijo. Če so vaš cilj uporabniki, starejši od 55 let, dajte prednost jasnosti pred kreativnostjo. Raziskave so namreč pokazale, da dvakrat več starejših uporabnikov na določenih spletnih straneh ne zna narediti osnovnih stvari v primerjavi z mlajšimi uporabniki.

Če je vaša stran v prvi vrsti namenjena starejšim, za večji učinek in boljšo prodajo zato uporabite načelo domačnosti, kar pomeni, da primerjajte svojo stran z drugimi podobnimi stranmi in ugotovite, kako jo lahko naredite bolj podobno. Uporaba »heatmapa« pa bo razkrila, kam uporabniki dejansko klikajo v primerjavi s tem, za katere vsebine vi želite, da bi jih klikali.

Seveda kreativnost ni nepomembna, a če je vaš cilj čim višja pretvorba obiskovalcev v dejanske potrošnike, v tem oziru morda ni najboljša strategija. Celo mlajši spletni uporabniki za strani z neobičajnim dizajnom porabijo 17 odstotkov več časa. Zato ohranite stvari preproste in jasne in ne ustvarite popolnoma unikatnega videza strani. Več boste prodali, če bo videz vaše strani bolj generičen.

heatmap-slepota-oglasi

Slepota za oglase

Ena izmed presenetljivih posledic uporabe reklam in trženja na dolgi rok je dejstvo, da ljudje postajajo vse bolj nedovzetni za oglase. Danes tako že večina ljudi oglase na spletnih straneh praktično prezre. Tudi »heatmap« pogosto kaže na to, da uporabniki ne klikajo oziroma prezrejo vsebino, ki je videti kot oglasna pasica ali reklama.

Kaj to pomeni za vas, lastnike spletnih trgovin? To, da se morate pri oblikovanju  spletne strani izogniti vsemu, kar samo spominja na oglas – »sorodnih izdelkov« tako morda ni preveč pametno prikazati ob strani, kjer so pogosto oglasi, ampak na kakšnem drugem mestu. Če uporabniki na strani zaznajo vsebino, ki je videti kot oglas, pogosto uporabijo metodo »vroči krompirček«, ki pomeni, da se nikoli več ne bodo vrnili na isto mesto.

Kakšne izboljšave prinesejo »Heatmap«?

Za uspešno spletno poslovanje ne obstaja čudežna skrivnost, ampak so potrebne stalne izboljšave, preizkušanje in postopne spremembe, ki pripeljejo do boljših rezultatov prodaje.

Našteli bomo nekaj predlogov, kako z uporabo »heatmapa« izboljšati vaše spletno poslovanje.

1.Poudarite nekatere stvari s kontrastnimi barvami

Raziskave so pokazale, da lahko uporabnike spodbudite, da se usmerijo na stvari, ki jih delate bolje, tako, da uporabljate kontrastne barve. To še posebej velja v primerih, ko se uporabnikom mudi. S pomočjo »heatmapa« tako lahko ugotovite, ali uporaba različnih barv za vaš iskan izdelek kaj vpliva na prodajo tega izdelka. Povedano drugače – kar uporabniki vidijo, to tudi kupijo.

2.Izboljšajte pozornost uporabnikov

Do skrajnosti morate izpopolniti vsebino, ki jo obiskovalec vidi v prvem prikazu, torej brez drsenja in »skrolanja« po strani. Če tega ne storite, veliko zamujate, saj uporabniki tem vsebinam namenijo kar 80 odstotkov svoje pozornosti. S pomočjo zemljevida pomikanja lahko ugotovite, katere vsebine uporabniki najpogosteje gledajo in nato vaše najboljše izdelke premaknite na to mesto, prav tako gumb »dodaj v košarico« in celoten postopek nakupa in plačila. V ta zgornji predel je pametno dodati tudi poziv k vpisu elektronskega naslova uporabnikov, ki jih boste uporabili za elektronske reklamne kampanje ali interakcijo z njimi.

3.Premaknite vsebino v zgornji levi kot strani

Raziskave so pokazale, da večina ljudi na zaslonu bere v obliki črke F, kar pomeni, da najprej preberejo vsebino čisto na vrhu, se premaknejo nekoliko na desno, nato pa pogled postopno spuščajo, a vedno začnejo na skrajni levi strani vsake vrstice. Zato morate zagotoviti, da tudi vi v to območje, ki so ga oglaševalci poimenovali »zlati trikotnik«, postavite svoje najboljše izdelke.

 

4.Uporabljate fotografije izdelkov s fotografijami resničnih ljudi

»Heatmapi« so odlični za preizkušanje različnih tehnik za vzbujanje pozornosti uporabnikov. Strategija, ki se vedno znova izkaže za učinkovito, je uporaba fotografij ljudi, saj tudi raziskave kažejo, da ljudje radi gledamo podobe drugih. Če še nimate fotografij izdelka, o katerem mnenje podajajo ljudje s svojo fotografijo, posebej obraza, to naredite čim prej.

heatmap-prodaja-kvaloja

5.Izboljšajte stvari na strani, ki so uporabnikom všeč

»Heatmapi« vam bodo lažje razložili, katere značilnosti na vaši strani so za uporabnike privlačnejše od drugih. Če imate to informacijo, lahko izboljšate razmerje med obiskovalci in kupci ter še bolj pritegnete nase že aktivne stranke. Nekatere strani tako k opisu izdelka priložijo veliko fotografij, saj so ugotovile, da je to njihovim strankam všeč, a pri tem je treba biti pozoren tudi na velikost teh fotografij.

Za konec

Če ste lastnik spletne trgovine, se zavedate, da se vam že drobcene spremembe na strani bogato obrestujejo. »Heatmapi« predstavljajo napredno strategijo, ki pomaga izboljšati spletno uporabniško izkušnjo, privablja uporabnike in veča količino nakupov, saj kažejo na to, kje na spletni stani so še mogoče izboljšave.

Strokovnjaki iz ekipe Kvaloja.si vam bodo z veseljem svetovali oz. za vas pripravili vse potrebno za analizo »Heatmapa« vaše spletne strani.

KAJ NUDIMO:

  • Namestitev programske opreme za sledenje
  • Vzpostavitev sistema in zagon sledenja
  • Priprava osnovnega poročila
  • Predlogi za izboljšave
  • Sledenje izboljšav in dodatni predlogi
  • Analiza rezultatov
  • Popolna prilagodljivost
kvaloja-heatmap-kontakt
  • OSNOVNI PAKET

  • Enostavna spletna stran
  • npr. 10 podstrani / 10 produktov
  • Celotna analitika
  • Predlogi za izboljšave
  • 20€ / mesečno
  • E-TAIL PRO

  • Napredna spletna stran
  • npr. 25 podstrani / 25 produktov
  • Celotna analitika
  • Predlogi za izboljšave
  • 30€ / mesečno
  • PREMIUM

  • Velika spletna stran & trgovina
  • npr. 100 podstrani / 100+ produktov
  • Celotna analitika
  • Predlogi za izboljšave
  • 70€ / mesečno

Več informacij in svetovanje: Kvaloja Kontakt

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja