Pisanje marketinških besedil za splet

Pravila in nasveti za optimizacijo spletnih vsebin

Pisanje marketinških besedil je ključ do uspeha! Zahteva skrbno pripravo strategije in optimizacijo. Ko objavljamo besedila na spletu, se pogosto vprašamo, ali smo preveč gostobesedni ali premalo in kako dolžina našega sporočila vpliva na njegovo učinkovitost.

Zbrali smo najpomembnejša pravila za pisanje marketinških besedil za splet:

  • Facebook objave
  • Naslovi & med-naslovi
  • Blog objave
  • Zadeva (e-pošta)
  • Domena
  • Objava Google +, Twiter,…
Pisanje marketinških besedil

Obstaja več raziskav, ki so preučevale idealno dolžino opisov, naslovov, twitov, elektronske pošte in vsega drugega, s čimer puščamo svojo sled na svetovnem spletu. Odgovor na to, kako dolga naj bo neka objava, se sicer pogosto skriva v besedi »odvisno«, a kljub temu obstaja kar nekaj študij, ki skušajo podati natančnejši odgovor.

Pisanje marketinških besedil – NASLOVI:

Kolikšen del naslova tega članka ste prebrali, preden ste kliknili nanj? Raziskava družbe KISSmetrics je pokazala, da ljudje nimajo navade na hitro  preleteti le besedil člankov, ampak tudi same naslove. Bralec običajno prebere le prve tri in zadnje tri besede naslova. Največja verjetnost, da bo bralec prebral celotni naslov članka, bo, če ta ne bo daljši od šestih besed. A naslovi z zgolj šestimi besedami so redki, tudi težko jih je napisati.

Idealna dolžina zapisa na Facebooku: največ 40 znakov

40 znakov res ni veliko – samo zgornji mednaslov vsebuje 49 znakov. Toda 40 znakov je »magična številka«, do katere je prišel strokovnjak za družbene medije Jeff Bullas. Ko je preučeval blagovne znamke, je analiziral  odzivnost bralcev glede na dolžino objav na Facebooku. Ugotovil je, da so objave, krajše od 40 znakov, med uporabniki dosegle kar 86 odstotkov višjo odzivnost.

Učinkoviti so tudi še nekoliko daljši zapisi, ki vsebujejo največ 80 znakov – ti dosegajo 66 odstotkov višjo odzivnost.

Ugotovitev »manj je več« potrjujejo tudi druge raziskave. BlitzLocal je preučil 120 milijonov zapisov na Facebooku in analiza je pokazala, da je učinek zapisov vse slabši, vse daljši je zapis. Najučinkovitejše so bile objave, ki so imele med 100 in 119 znakov.

Pisanje-marketinških-besedil---kvaloja

Pisanje marketinških besedil – Blog : 7 minut oziroma 1.600 besed

Kadar govorimo o uspešnosti objav, kliki niso vedno najpomembnejši. Pri podjetju Mediumu dajejo poudarek na pozornosti in se sprašujejo, kako dolgo bralci vztrajajo pri branju enega članka. Idealni zapis je seveda tak, ki ga bralci preberejo do konca. Raziskava Mediuma kaže, da je najboljši zapis na blogu tak, da ga preberemo v sedmih minutah.

V raziskavi so upoštevali dolžino zapisa in čas, ki so ga bralci namenili za branje te vsebine. Ugotovili so, da se čas, prebit na strani, daljša z dolžino zapisa, vrhunec doseže pri sedmih minutah, nato pa upade. V sedmih minutah preberemo približno 1.600 besed. Če zapis vsebuje veliko fotografij, v tem času preberemo približno tisoč besed. Pri Mediumu sicer hkrati poudarjajo, da številke ne bi smele omejevati piscev, saj bo kakovostna vsebina vedno pridobila svoje bralce.

Idealna širina odstavka: 40-55 znakov

Širina odstavka vpliva na razumevanje prebranega, zato mora biti takšna, da bralcu ne bo povzročala težav in bo omogočala tekoče branje. Idealna vrstica tako vsebuje med 40 in 55 znakov, kar povprečno znaša med osem do enajst besed. Povedano drugače, vrstica mora biti široka med 250 in 350 pikslov.

dolžina-odstavka-splet


Idealna dolžina naslova (zadeve) v elektronski pošti: 28-39 znakov

Nekatera podjetja za spletni marketing trdijo, da je dolžina naslova v elektronski pošti nepomembna. Sklicujejo se na svoje izkušnje, ki so pokazale, da ni korelacije med dolžino zadeve in tem, ali naslovnik odpre pošto. Po drugi strani pa druge raziskave kažejo, da so naslovniki najpogosteje odprli tisto elektronsko pošto, ki je imela v naslovu med 28 in 39 znakov. Strokovnjaki sicer priporočajo, da je dolžina zadeve vsekakor krajša od 50 znakov.


Idealna dolžina twita: 100 znakov

Pri vprašanju o dolžini twitov je najbolje zaupati kar – Twitterju. Njihova raziskava Buddy Media je pokazala, da ima »idealni tvit« okoli 100 znakov. Pri tej dolžini je največja verjetnost, da bo twit dosegel svoj učinek in bralca pripravil k aktivnosti. Twiti, ki vsebujejo največ sto znakov, tako dosegajo 17 odstotkov višjo odzivnost.

Te ugotovitve je potrdila tudi raziskava Track Social, ki je zajela 100 dobro znanih blagovnih znamk, ki so prisotne na Twitterju. Tudi njihovi podatki so pokazali, da največ odziva prinesejo twiti z dolžino okoli 100 znakov. Njihova analiza je pokazala, da so uporabniki največkrat retwitali zapise z dolžino med 71 in 100 znaki. Ta dolžina namreč omogoča, da je zapis jasen, hkrati pa omogoča tudi komentiranje zapisanega.

dolžina-instagram-objave

Idealna dolžina domene: 8 znakov

Zadnje vodilo je namenjeno predvsem tistim, ki se ukvarjajo s startup podjetji. Daily Blog Tips je tako prepričan, da so lastnosti dobrih imen domen, da:

  • So kratke
  • Se jih je lahko zapomniti
  • Jih je lahko črkovati
  • So opisne oziroma jih lahko povezujemo z blagovnimi znamkami
  • Ne vsebujejo številk ali vezajev
  • Imajo končnico .com

V raziskavo so zajeli 250 najbolj priljubljenih spletnih strani in ugotovili, da ima več kot 70 odstotkov strani domeno krajšo od osmih znakov.

Idealna dolžina naslova na Google+: največ 60 znakov

Da bodo zapisi na Google+ dosegli čim višjo branost, ne smejo vsebovati naslovov, ki so daljši od 60 znakov. Te ugotovitve v svoji raziskavi pojasnjuje strokovnjak za pisanje Demian Farnworth. Le naslov namreč vsebuje več kot 60 znakov, je razbit v dve vrstici in s tem izgubi na moči in sporočilnosti. Če je znakov manj kot 60, pa ostane v eni vrstici.

Če se naslova kljub temu ne da spraviti v eno samo vrstico, pa je čas za  »načrt B«: udarna in privlačna prva poved besedila, ki je prav tako prikazana na Google+. Google v zadnji prenovi namreč omogoča ogled zapisov, pri katerih prikaže prve tri vrstice. Z drugimi besedami –prva poved besedila mora biti tako mamljiva, da bo bralca prisilila, da pritisne gumb »preberi več.«

Po podatkih Quanity Research povprečna dolžina celotnih zapisov na Google+  znaša 156 znakov. Raziskava je pokazala, da so bili bralci najbolj odzivni na zapise dolžine komaj petih in 442 znakov. To pomeni, da je lahko vsebina na Google+ tudi daljša in bo še vedno prinesla želeni rezultat.

dolžina-facebook-objave

Idealna dolžina prezentacije: 18 minut

Organizatorji konference TED so ugotovili, da je idealna dolžina nastopa oziroma prezentacije 18 minut, zato morajo pri njih prav vsi govorci, tudi največja imena, svojo vsebino podati v 18 minutah. Razlog za to številko se skriva v pozornosti.

Znanstveniki so ugotovili, da so možgani sposobni pozornega spremljanja nekje med 10 in 18 minutami, nato se telo utrudi in ni več sposobno sprejemati  novih informacij. Organizatorji so tudi prepričani, da so govorci, ki sicer običajno nastopajo 45 minut, prisiljeni v razmislek, kako izpostaviti najpomembnejše informacije, da bi s tem vsebina pri poslušalcih dosegla še večji učinek.

Pisanje marketinških vsebin za splet zahteva celovito pripravo strategije in ciljev. Le tako lahko povečamo prepoznavnost in seveda prodajo. Kontaktirajte strokovnjake za pisanje marketinških besedil Kvaloja in povečajte prodajo!