KAKO POSTAVITI KONKURENČNO CENO?

Spremljanje cen konkurence je ključen dejavnik uspeha!

Ko skušate prek svetovnega spleta prodati kakšno stvar, ste se zagotovo že soočili s tem, da kupci primerjajo ceno istega izdelka na več straneh. Potrošniki so ob obilici ponudbe namreč razvajeni, zato se navadno odločijo za nakup pri tistem spletnem prodajalcu, ki ponudi najnižjo ceno. Povedano preprosto: če ste predragi, boste kupce izgubljali. Kako se boriti proti temu in kako slediti gibanju cen konkurence ter se hitro prilagoditi spremembam?

spremljanje cen konkurence

Svetovno spletno trgovino danes sestavlja več kot 12 milijonov spletnih ponudnikov – in to število še raste. Tekmujete proti vsem, vložki so visoki. Potrošniki so dobro informirani in povezani, konkurenca pa je izjemna – kako torej biti korak pred njo? Odgovor je jasen: z določitvijo prave cene. Raziskave so namreč pokazale, da 86 odstotkov potrošnikov pri najmanj polovici nakupov primerja cene nekega izdelka ali storitve na različnih straneh.

Pravo ceno izdelka, ki ga prodajate, dosežete s spremljanjem cen in gibanjem le te skozi čas pri konkurenci. Na ta način boste dobili pogled iz ptičje perspektive in vpogled v stanje na tržišču v realnem času v katerem koli trenutku in se odzvali na trenutne trende, obnašanje potrošnikov, zalogo izdelkov in delovanje konkurence (promocije, popusti, …)

Postavitev prave cene

Spremljanje cen je ključno za optimizacijo poslovanja. Gre tako za umetnost kot znanost, saj za to potrebujete podatke, veliko podatkov. Spremljanje cen, ki jih postavlja konkurenca, nikakor ne bi smelo biti edini kriterij, ko se odločate, koliko za kakšen izdelek zaračunati, a je tudi nikakor ne smete prezreti. Konkurenca v spletni trgovini je namreč izjemna, sploh zaradi pojava spletnih strani, ki primerjajo cene istega izdelka, s čimer sta se dinamika spreminjanja cen in konkurenčnost na trgu še povečala ter spremenila način, na katerega se kupci odločajo za nakup.

Spremljati morate svoje interne podatke – pretekle rezultate prodaje, promocije, vaše znamke, … -, in zunanje podatke – cene konkurentov, praznične dni, letni čas, posebne dogodke, … Oboje skupaj vam da surove podatke, ki jih potrebujete, da lahko sprejmete dobro strategijo glede cene.

Največji spletni trgovci, kot je na primer podjetje Amazon, neprestano spremljajo poteze konkurence in dogajanje na trgu ter na podlagi teh podatkov večkrat dnevno prilagajajo svoje cene. Enako velja za letalske prevoznike in strani za rezervacijo namestitve ali najema avtomobila. Spremljanje gibanja cen 24 ur dnevno in sedem dni v tednu vam omogoča, da ste ves čas na preži in se zmožni odzvati praktično takoj.

Pravilno postavljena cena

Zakaj je spremljanje cen pomembno?

Prava strategija spremljanja cen konkurence ima za spletne ponudnike več prednosti – ne le, da sledi gibanju cen tekmecev, s čimer tudi sami lažje postavite ceno, ampak omogoča tudi vpogled v njihov nabor izdelkov oziroma ponudbe. S strategijo boste lahko ugotovili, kateri izdelki so trenutno uspešnica in kateri ne, katere novosti so se pojavile in katere  ugodnosti ponuja konkurenca. Z drugimi besedami, dobili boste vpogled v »tri velike P-je«, kot je angleški izraz – v ceno (price), izdelek (product) in promocije (promos).

Cena več kot očitno vpliva na vašo prodajo: če je cena previsoka, bodo kupci kar bežali stran od vas, če je prenizka, pa ne boste imeli dobička.

Strategija postavljanja cen
Težave pri določanju cene

Obstaja več strategij za določanje cene izdelka, ki ga prodajate:

  • Cenovna orientiranost: Cena izdelka + želeni dobiček = končna cena
  • Tržna orientiranost: Odzivanje in predvidevanje dogajanja na trgu in gibanja cen konkurence
  • Orientiranost k potrošniku: Koliko so vaši kupci pripravljeni plačati?
  • Priporočena cena: Sprejmite predlagano ceno proizvajalca

 

Ko preučite te strategije, v praksi preizkusite nekaj trikov, na primer določanje cen, ki so višje kot pri konkurenci, nespremenljive cene ali cene, katerih zadnja številka se konča na 5, 7, ali 9, da boste videli, ali katera koli vpliva na vaše rezultate prodaje. Vse omenjene strategije so del t. i. psihološkega postavljanja cen.

Ne glede na to, za katero strategijo se boste odločili, nikakor ne smete prezreti tržne cene. Potrošnike zanima le, kje bodo dobili najboljši izdelek za najugodnejšo ceno, zato morate postaviti kar najbolj optimalno ceno, da boste naredili kar največ dobička. Zato pa morate ves čas spremljati vaše tekmece.

Nasveti za spremljanje cen?

Najlažje spremljate gibanje cen konkurence z avtomatskimi spletnimi orodji. To vam ne bo le prihranilo časa in truda, ampak se boste tudi izognili napakam pri vnašanju podatkov. Vse cene so vam na tak način na voljo v realnem času, podatki pa so vedno na voljo in se vam prikazujejo po želji – vsako uro, dnevno, tedensko, mesečno ali v katerem koli časovnem obdobju.

Da ustvarite učinkovito strategijo za spremljanja cen konkurence, upoštevajte naslednje korake:

1. PREPOZNAJTE SVOJO KONKURENCO

Spletne trgovine ves čas tekmujejo z drugimi stranmi, ki ponujajo enake izdelke ali storitve, zato je pomembno poznati svoje tekmece. To lahko storite z uporabo spletnih iskalnikov, kot sta Google ali Bing. Preprosto v iskalnik vpišite nekaj izdelkov, ki jih prodajate in dopišite še svojo lokacijo. Tako boste videli, katera podjetja so v zadetkih prikazana najvišje. Lahko tudi uporabite orodja za analizo obiska spletnih strani, da prepoznate svoje najhujše tekmece, lahko pa njihove aktivnosti preučite s pregledovanjem njihovih profilov na družbenih omrežjih in njihovih spletnih strani.

2. PREPOZNAJTE SVOJE NAJBOLJŠE IZDELKE

Kateri vaši izdelki so najbolj konkurenčni v primerjavi s ponudbo drugih podjetij? Primerjajte vaše najbolje prodajane izdelke v preteklosti, trenutno prodajo, iskanje izdelkov po ključnih besedah in tako naprej. Pri tem se spomnite Paretovega pravila, iz katerega sledi, da 80 odstotkov vse prodaje izhaja iz 20 odstotkov izdelkov, ki jih ponujate. Prepoznajte teh 20 odstotkov in delajte na njih ter jih za lažjo organizacijo razporedite v kategorije.

Ko sta seznama tekmecev in nabora izdelkov sestavljena, morate na konkurenčnih straneh najti iste izdelke, kot jih prodajate vi. To morate narediti le enkrat in povezave do izdelkov se shranijo v podatkovno bazo, od koder program nato črpa podatke o gibanju cen.

3. DOLOČITE POGOSTOST SPREMLJANJA CEN KONKURENTOV

Odločite se, kako pogosto želite pregledovati spletne podatke in podatke o cenah vaših konkurentov. Podjetje Amazon to počne praktično ves čas, manjša podjetja pa se običajno odločajo za tedensko spremljanje. To je odvisno tudi od vaših izdelkov, tekmecev, tržišča, situacije. Ugotovite, kakšen časovni interval vam najbolj odgovarja, a ne pozabite: bolj, kot so podatki sveži, bolj so koristni za vaše podjetje.

4. ZBERITE URL NASLOVE NAJPOMEMBNEJŠIH IZDELKOV ZA VAS

Sestavite seznam URL naslovov konkurenčnih izdelkov z drugih spletnih strani ali prebrskajte kar celotno stran konkurence – odvisno od količine izdelkov ali storitev, ki jih želite preučiti. Ti podatki vam bodo dali odlično sliko stanja konkurence.

cena konkurence
analiza podatkov cene

5. ANALIZIRANJE PODATKOV

Zbrane podatke vnesite v analitične platforme in kmalu boste ugotovili trende, delali primerjave, razlike in napovedi ter ocenili trenutne cene vaših izdelkov v primerjavi s konkurenti. Za to boste potrebovali orodje, ki bo vse podatke zbralo, in ukazno datoteko, ki bo vsako uro, vsak dan ali teden naredilo primerjavo cen. Lahko dobivate podatke konkurence tudi o drugih stvareh, ne le o ceni, na primer ocene kupcev, ratinge, opise izdelkov, zalogo izdelkov ali si nastavite alarm ob vsaki spremembi cene.

Študije kažejo, da le četrtina podjetij preveri stanje pri konkurenci, preden postavi lastno ceno. To je slabo zanje, a obenem ponuja priložnost za vas. Cene se ves čas spreminjajo, zdaj rastejo, zdaj padajo. Če boste to prezrli, boste izgubljali stranke, prihodke, dobiček in dobro ime.

SPREMLJNANJE CEN – KVALOJA

Prihranite čas in denar, ter zaupajte spremljanje cen strokovnjakom Kvaloja. Za vas pripravimo celotno sledenje in avtomatsko poročanje s pomočjo katerega boste vedno korak pred konkurenco!

KAJ NUDIMO:

  • Avtomatsko spremljanje cen
  • Grafično primerjavo cen konkurence
  • E-mail obvestila ob spremembi cen
  • Poročanje in analitika
  • Zakrit IP naslov (ni sledljivosti)
  • Spremljanje dodatnih podatkov (stroški pošiljanja, zaloga,…)
  • Popolna prilagodljivost
spremljanje cen kvaloja
  • OSNOVNI PAKET

  • 100 produktov
  • npr. 10 produktov pri 10 konkurentih
  • Email obveščanje
  • Celotna analitika
  • 30€ / mesečno
  • E-TAIL PRO

  • 500 produktov
  • npr. 100 produktov pri 5 konkurentih
  • Email obveščanje
  • Celotna analitika
  • 60€ / mesečno
  • PREMIUM

  • 2000 produktov
  • npr. 200 produktov pri 10 konkurentih
  • Email obveščanje
  • Celotna analitika in poročanje
  • 120€ / mesečno

Več informacij in svetovanje: Kvaloja Kontakt